Jaguar F-Pace SVR z 5-litrowym V8

Jaguar na salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku zaprezentował model F-Pace po sterydach, czyli wersję SVR. Samochód napędzany jest doładowanym kompresorem silnikiem V8 o pojemności 5 litrów, który znamy już z najmocniejszego Jaguara F-Type, czy Range Rovera Sport. Jednostka rozwija 550 KM i 680 Nm, a napęd za pośrednictwem ośmiobiegowej skrzyni przekazywany jest na wszystkie koła. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna to 283 km/h.

Pakiet aerodynamiczny charakteryzuje się przeprojektowanymi zderzakami, nakładkami na progi, maską z wylotami gorącego powietrza z silnika oraz spoilerem na pokrywie bagażnika. Ulepszenia mają za zadanie usprawnić chłodzenie, zmniejszyć opór powietrza oraz poprawić stabilność przy dużych prędkościach.

W standardzie Jaguar F-Pace SVR ma sportowe zawieszenie i 21-calowe obręcze, ale opcjonalnie można dokupić kute felgi o średnicy 22 cali. Układ hamulcowy o zwiększonej efektywności składa się między innymi z tarcz o średnicy 395 mm z przodu i 396 mm z tyłu. Dodatkowo na tylnej osi zamontowano aktywny, elektronicznie sterowany układ różnicowy. Nowy układ wydechowy, oprócz zapewnienia agresywnego brzemienia, pozwolił na redukcję wagi o 6,6 kilograma.

We wnętrzu wyróżniają się sportowe fotele, które podobnie jak tylna kanapa obszyte są pikowaną tapicerką z logo SVR. Nie zabrakło również sportowej kierownicy oraz manetek zmiany przełożeń wykonanych z aluminium. Kabina jest ekskluzywna, ale nie brakuje w niej też „pazura” dzikiego kota.

Jaguara F-Pace SVR będzie można zamawiać od lata bieżącego roku. Na rynku brytyjskim wyceniony został na równowartość około 360 tysięcy złotych. Range Rover Sport SVR z tą samą jednostką jest nieco wolniejszy i znacznie droższy – jego cennik startuje od 600 tysięcy złotych.

Dodaj komentarz