Mercedesy C63 i C63 S AMG po liftingu

Na salonie motoryzacyjnym w Nowym Jorku Mercedes zaprezentował odświeżoną klasę C od AMG. Wszystkie cztery wersje nadwoziowe (coupe, cabrio, sedan i kombi) dostępne są w wersji bazowej lub jako wariant S. Do napędu służy jednostka zbliżona do tej z modelu AMG GT i składana w zakładach w Affalterbach od początku do końca przez jednego technika. Silnik V8 biturbo o pojemności 4 litrów w zależności od odmiany generuje 476 KM i 650 Nm lub 510 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. C63 S przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekundy i rozpędza się do 290 km/h, a C63 – w 4,0 sekundy i do 250 km/h. W obydwu przypadkach prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie.

Jednostka charakteryzuje się dwiema turbosprężarkami umieszczonymi nie po bokach, ale pomiędzy rozwidlonymi głowicami. Taka konstrukcja ma szereg zalet, m.in. kompaktowe wymiary oraz optymalną responsywność. Motor współpracuje z nową przekładnią AMG SPEEDSHIFT MCT 9G, która wykorzystuje mokre sprzęgło startowe zamiast przekładni hydrokinetycznej. Zależnie od wersji silnikowej, kierowca ma do wyboru nawet sześć programów jazdy: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, RACE oraz Individual.

Z zewnątrz nowe modele C63 charakteryzują się osłoną chłodnicy z pionowymi listwami i nowym zderzakiem przednim. W standardzie są 18-calowe felgi, a wariantach S koła mają średnicę 19 cali i wzór obręczy z pięcioma podwójnymi ramionami. Z tyłu przeprojektowano dyfuzor oraz dwie podwójne końcówki wydechu. Opcjonalnie oba warianty silnikowe dostępne są z układem wydechowym AMG Performance z trzema regulowanymi klapami, zapewniającymi jeszcze szersze spektrum brzmienia.

Wnętrze wyróżniają sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, które zapewniają optymalne podparcie w trakcie dynamicznej jazdy. Na życzenie boczne poduszki pneumatyczne w oparciach mogą zostać perfekcyjnie dopasowane do ciała właściciela. Wiele możliwości personalizacji kabiny zapewnia między innymi szeroki wybór tapicerek. Poliftowe C63 AMG poznamy również po nowej generacji, sportowej kierownicy – z dotykowymi panelami, obsługiwanymi za pomocą ruchów opuszków palców. Samochód jest oferowany z opcjonalną kontrolą komfortu, która wykorzystuje różne systemy i funkcje jak klimatyzacja, ogrzewanie i wentylacja foteli, nastrojowe oświetlenie, czy nagłośnienie, aby stworzyć na pokładzie odpowiedni nastrój, dopasowany do potrzeb kierowcy i podróżujących.

Mercedes nie zapomniał o sportowym zawieszeniu z adaptacyjnym resorowaniem, wydajnych hamulcach i elektronicznie sterowanym tylnym dyferencjale o ograniczonym poślizgu. Wyposażenie obejmuje adaptacyjny tempomat, automatyczny system hamowania oraz szereg innych systemów bezpieczeństwa. Sprzedaż rozpocznie się na początku przyszłego roku.

Klasa C od AMG to nasza najpopularniejsza seria modelowa – a tym samym podstawa sukcesu naszej firmy w ostatnich latach. Z tego względu poszerzyliśmy jej gamę: klienci mają teraz do wyboru aż 12 wersji – powiedział Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

Dodaj komentarz