Audi RS5 po raz pierwszy w wersji Sportback

RS5 Sportback to nowość w ofercie Audi, która debiutuje właśnie na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Pięciodrzwiowe coupé o ponadprzeciętnych osiągach nie ma poprzednika, bowiem do tej pory występowało tylko w odmianie trzydrzwiowej.

Stylistyka zewnętrzna nowego RS5 Sportback to połączenie dynamicznie nakreślonych linii i atletycznie wyprofilowanych powierzchni. Z profilu samochód wyróżnia się zwiększonym rozstawem osi, krótkimi zwisami i długą maską, a z przodu szeroką atrapą chłodnicy o strukturze plastra miodu. Sportowy wygląd tyłu to zasługa dyfuzora, układu wydechowego z owalnymi końcówkami oraz niewielkiego spojlera na klapie bagażnika. W standardzie są koła o średnicy 19 cali, ale w opcji dostępne są też felgi 20-calowe. Wygląd RS5 Sportback można zindywidualizować decydując się na jeden z pakietów: „Lśniąca czerń”, „Matowe aluminium” i „Carbon”. Ekskluzywny lakier oferowany dla modelu RS5 Sportback to metaliczna zieleń Sonoma.

Sportowe fotele RS, spłaszczone u dołu koło kierownicy i dźwignia zmiany biegów pokryte są skórą z czerwonymi, kontrastowymi szwami. Bogato wyposażone wnętrze utrzymane jest w czerni i oferuje miejsce dla pięciu osób. Bagażnik ma 480 litrów, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń jego pojemność wzrasta do 1300 litrów. Kanapa dzielona jest w stosunku 40:20:40.

Dodatkowy ekran RS wyświetla informacje o ciśnieniu w oponach, aktualnym momencie obrotowym i przeciążeniu. W trybie jazdy manualnej, po osiągnięciu granicznej liczby obrotów, wizualny sygnał informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu na wyższy. Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic przenosi moment obrotowy z silnika 2,9 TFSI V6 biturbo na cztery koła. Napęd quattro wyposażony jest w międzyosiowy mechanizm różnicowy, który rozdziela siły napędowe między osiami w stosunku 40:60. Gdy dochodzi jednak do poślizgu koła jednej z osi, większa część momentu obrotowego błyskawicznie przenoszona jest na drugą oś – do 85 procent momentu może trafić na oś przednią, a do 70 procent na oś tylną.

Sześciocylindrowa jednostka TFSI o pojemności 2,9 litra generuje moc 450 KM i maksymalny moment obrotowy 600 Nm dostępny w przedziale od 1900 do 5000 obr./min. Każda z dwóch turbosprężarek jest przyporządkowana jednemu rzędowi cylindrów i wytwarza ciśnienie ładowania do 1,5 bara. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,9 sekundy. Masa nowego Audi RS 5 Sportback to 1840 kg.

Pięciowahaczowe zawieszenie, montowane zarówno przy przedniej, jak i przy tylnej osi, zapewnia podwyższony komfort bez utraty sportowych właściwości. Standardowe, sportowe podwozie sprawia, że auto jest zawieszone o 7 mm niżej niż S5 Sportback. Audi Sport oferuje również zawieszenie sportowe RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy DRC (Dynamic Ride Control) i ceramicznymi hamulcami.

Dodaj komentarz