Nowe BMW M5 jako MotoGP Safety Car

Nowy Safety Car MotoGP miał swoją premierę podczas finału sezonu MotoGP w Walencji i bazuje na wyczynowej limuzynie BMW M5 F90. Będzie przewodzić flocie samochodów bezpieczeństwa w sezonie 2018 Motocyklowych Mistrzostw Świata. „Wymagania stawiane samochodom bezpieczeństwa w MotoGP są ogromnie wysokie. W końcu zadaniem tego auta jest bezpieczne asekurowanie najbardziej wyjątkowych na świecie i najmocniejszych prototypów wyścigowych w każdych warunkach”, mówi Frank van Meel, wicedyrektor BMW M GmbH.

Auto zostało wyposażone w nowy napęd na cztery koła M xDrive z centralną skrzynią rozdzielczą ze sprzęgłem wielotarczowym, który w pełni adaptacyjnie rozdziela napęd na przednią i tylną oś. Optymalna trakcja na każdej nawierzchni i w każdych warunkach, co jest niezwykle ważne w przypadku samochodu bezpieczeństwa, to również zasługa aktywnego dyferencjału M na tylnej osi, który działa również całkowicie adaptacyjnie, oferując moment blokujący w zakresie od 0 do 100 procent. Serce BMW M5, silnik V8 M TwinPower Turbo o pojemności 4,4 l, został poddany gruntownej modernizacji. Już w seryjnym M5 oferuje moc 600 KM i maksymalny moment obrotowy 750 Nm, a za transmisję mocy odpowiada 8-stopniowa skrzynia Steptronic z układem Drivelogic, który umożliwia kierowcy dostosowanie charakterystyki pracy skrzyni biegów do własnych preferencji. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 3,4 sekundy.

BMW M5 MotoGP Safety Car przystosowano do zastosowania jako samochód bezpieczeństwa w najszybszej na świecie serii wyścigów motocyklowych przy użyciu części BMW M Performance. Elementy te nie tylko podkreślają sportowy wygląd samochodu bezpieczeństwa, ale pełnią też funkcje związane z aerodynamiką, chłodzeniem i redukcją masy. Są to m.in. różne elementy z karbonu, np. poszycia progów, dyfuzor tylny, spojler tylny, atrapa chłodnicy, obudowy lusterek zewnętrznych i listwy ozdobne skrzeli. Specjalnie do użytku na torze wyścigowym przeznaczony jest sportowy układ wydechowy BMW M Performance z tytanu z karbonowymi końcówkami. Czynnikiem istotnym dla osiągów jest też masa, a obniżoną ją m.in. poprzez dach z włókna węglowego.

Przebudowę BMW M5 uzupełnił montaż specjalnego wyposażenia wyścigowego oraz wymaganych elementów bezpieczeństwa. Splitter przedni to prototyp stworzony specjalnie na potrzeby BMW M5 MotoGP Safety Car. Zapinki maski silnika pochodzą bezpośrednio z wyścigów. Fotele kubełkowe z BM M4 GTS łączą komfort z najwyższym bezpieczeństwem na torze wyścigowym. Płaska listwa świetlna na dachu jest wykonana w najnowocześniejszej technologii diodowej. Przednie oświetlenie ostrzegawcze obejmuje niebieskie światło diodowe z przodu i pulsujące pierścienie świetlne w reflektorach.

Dodaj komentarz